3 Eylül 2009 Perşembe

Goy Goy Ekonomisi..!

Hatırlarsınız bundan yıllar evvel,üstü kapalı dış alıcı ambargosunun da etkisiyle,deli bir fındık stoğu oluşmuştu devletin ve üreticinin elinde.Hemen fındık üreticileri bir araya geldi,dernekvari bir oluşumla birlikte bastılar parayı görsel basına,halka "aganigi naganigi" mottosuyla fındık yedirdiler millete.
Ne oldu?
O kadar stok çöpe gideceğine,milletin borusuna gitti,fındığı yutan,yarı gerçek,yarı placebo etkisiyle tavşanlar gibi çiftleşti.

Bundan bir süre önce de,maden suyu üreticileri bir araya gelip bu sefer sermayeyi Nil Karaibrahimgil 'e yatırdı.O da sağolsun Ajdarvari,tekdüze ve monoton bir şarkıyı milletin diline doladı,soda satışları tavan yaptı.

Son günlerde ise,ekonomi dünyasının ünlü isimlerinin rol aldığı,"Alın,verin ekonomiye can verin" konsepti revaçta.Bu reklamı kimin hazırladığı,hangi ajansın çektiği hakkında bir fikrim yok ama,en azından reklamda rol alan ekonomistlerin farketmesini ve müdahale etmesini beklediğim çok büyük bir yanlış var.
Çiçekçi temasının işlendiği reklamda,kadın çingene rolünde.Yol kenarında açtığı seyyar tezgahta çiçek satıyor.Yani çiçeği nereden alıyorsa,fiş veya makbuzsuz şekilde alıyor.Satarken de herhangi bir fiş veya makbuz da vermiyor.Tezgahta satılan malın sabit bir satış fiyatı olmaz.Tamamen pazarlığa tabi ve değişkendir.Sonuç olarak bu reklamda işlenen çiçekçi teması,vergilendirilmemiş,bir başka deyişle devletin iç borçlanmasının altını harlayan kayıtdışı ekonomidir.

Hadi diyelim,bu reklamı yayınlamayı düşünenlerin kafası çalışmıyor ( ki belki de en vahimi budur ),reklamı çeken ajansın hiç mi kafası çalışmıyor.Onu da geç,biri eski merkez bankası genel müdürü,biri Türkiye'nin belli başlı üniversitelerinde ders veren bir profesör ve yine birbirinden ünlü ve kalifiye ekonomistlerden hiçbiri mi farkedemedi bu durumu.
Vah bana vahlar bana..!

Hiç yorum yok: