17 Ağustos 2009 Pazartesi

Nazar Boncuğu Niyetine Askerlik Hatırası..!‏

Güya torpilim vardı.Yakın bir yerlere gidecektim.Kütük İstanbul'da olduğu için biraz tırsıyordum ama,Van 'a gideceğim hiç aklıma gelmemişti.(Ki Kandıralı şu an aynı yerde silah altında.)
İlk 3 gün hiç uyku girmedi gözüme.3.günün sonunda uykusuzluktan adeta bayıldım.Uzun dönem askerler doğal olarak nefretle bakıyordu bize.Onlar 550 gün sayarken,biz kafadan 150 sayarak başlıyorduk mevzuya.
25 günlük eğitimin ardından,rütbelerimiz takıldı, "çavuş" sıfatıyla gezinmeye başladım alayda.Az çok bana yakın meşrepte olanlar ismimle yada çavuş diye hitap ederken,biraz daha garip,gözü açılmamış,ezgin tayfa "komutanım" diye sesleniyordu.Garipsedim tabi.Koskoca binbaşıya da komutanım diyor bana da.

Neyse;
Çavuş olunca,az da olsa biraz sorumluluk veriyorlar adama,salıyorlar ortalığa.Ottan boktan sorumlu oluyorsun tabi.Tuvaleti temizleyen adamın hesabını senden soruyorlar,yatakhanede sigara içildiyse,içeni bulup "Aha bu içti komutanım" demen falan gerekiyor.Her şeyin kimin suçu olduğunu biliyorsun tabi ama kıyamıyorsun da allahın garibanına.

Bir gece nöbetçi çavuşum diye sabahlamam,herhangi bir terslik olursa acilen müdahale etmem gerekiyor.
Ama nasıl da uykum gelmiş.Şöyle 15 dakika kestireyim diye uzandım yatağıma.Bir ses geliyor koğuşun diplerinden:

"Hele hoi hoi hoi,hele hoi hoi....".

Uyutmuyor terbiyesiz.Birkaç kere seslendim "Kesin laaaan..!" diye ama,2 dakika sonra yine başlıyor.Artık dayanamadım kalktım gittim yanına.Çekmiş kafasına kadar yorganı,kafayı da yastığın altına sokmuş,aklısıra ses yalıtımı yapmış,içeride çığırıyor bozkırın çocuğu.

Açtım yorganı,
- "Nooluo lan gece gece kafamızı siktin,yeter sus ta uyuyalım 2 dakika..!"
- "Memleketi çok özledim komutanım,anamı,babamı,bacımı.."

İnceden bir dağlandı yüreğim.Bir de herif tam pastoral çıkmaz mı."Kuzular "mee" ler,keçiler seker memleketimde,suları serindir içmeye" vs.vs. bitirdi beni.

"Ne kadar kaldı birader senin tezkerene?" dedim.
"Daha çok var" dedi.
"İzine falan gidersin sıkma bu kadar kendini" diye teselli moduna girmiştim ki,
"Ne kadar oldu sen geleli?" dedim.
"9 gün" demez mi pis herif.
"Puuu allah cezanı versin senin..!".

Daha 9.günden böyle yaparsan,sen 550 gün ne bok yiyeceksin burada.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sen askerdeki o bebeto tipinle bir de ağır abi miydin yani? Hahahahah....