22 Haziran 2009 Pazartesi

Yatmadan Evvel..!

Geleneksel Türk mutfağı ile fast-food kültürünü biraraya getiren yeni buluşum;Dolmalı Sandviç.
Az evvel denedim.Pek de fena olmadı.Yeşil biber dolmasını yatırdım sandviç ekmeğinin içine.Çatalla bir güzel ezdim,yaydım,az da yoğurt gezdirdim üstüne,sağından solundan fışkıra fışkıra,döke,saça yedim.Muhtemelen iğrenç gözüküyordum ama,en azından yalnızken buna hakkım olduğunu düşünüyorum.

Bundan birkaç ay evvel,gecenin bir yarısı uyandım.Nasıl susamışım.Gittim mutfağa,bir de ne göreyim.Setin üstünde plastik bir şişede tahin var.Şişenin alt tarafı geniş top gibi,yukarı doğru kıvrımlı bir şekilde incelerek gidiyor.İnanılmaz sıkılası bir görüntü yani.
Ben de dayanamadım,aldım başladım sıkmaya.Sanırım uyku sersemi gücümü fazla ayarlayamadığımdan olacak,şişenin kağağı patlayana kadar sıkmışım.Tavan dahil,bütün mutfak dolapları tahin oldu.Heryerden damlıyor.Tam o filmlerdeki sakar adamların düştüğü sahneler gibi.Ama bir gerçek var ki,benimki sakarlıktan değil,salaklıktan.Gece gece hepsini temizleyene kadar anam ağlamıştı.

Beylerbeyi denen yer,ziyanlıktan öteye geçemiyor maalesef.İstanbul'un belki de manzara olarak en güzel yerlerinden biri ama,sadece bir tane restaurant var alkol satışı yapan.Geri kalan her yer kola,ayrana talim.Yemekleri de beş para etmez.Bilemedim ama,belki de diğer yerlerde yediğimiz şeyler de pek matah değildir de,yanına rakıyı verince,kusurlar kapanıyordur.

Hiç yorum yok: