6 Haziran 2009 Cumartesi

Bu Mudur Kadının Fendi..?

Geçenlerde Taksim Sarar mağazasında karşılaştığım bir sahne,uzun zamandır üstünde düşündüğüm ve bana inanılmaz ters gelen bir durumu iyice idrak etmeme yardımcı oldu.

Genç bir çift,kadının üstü başı adama göre daha bir derli,toplu.Kadının gözleri devamlı sağda solda,adamınki hep önüne bakıyor.Bir tarafta yalandan asalet ve sonradan görme görgüsüzlüğü,diğer tarafta mağrur ve sebebini biraz sonra daha iyi anlayacağım eziklik belirtileri.

Kadın adama damatlık kıyafet alıyormuş.Model üstüne model,renk üstüne renk deneniyor.Gelinliği erkek tarafının aldığını biliyordum ama damatlığı kız tarafının aldığını henüz yeni öğrendim.
Gelinliğe kaç para verildi bilmiyorum ama damatlığa minimum 1.000 - 1.500TL verileceği kesin çünkü Sarar'ın fiyatlarını biliyorum.

Kadın nasıl ızdırap oluyor adama belli değil.Daha fazla kazandığı belli ve bunu adamın bir an bile olsun unutmasını istemiyor.Ve bunu da aklı sıra adamı onore edermiş gibi söylüyor duyuyorum:

"O akşam üstün başın çok düzgün olmalı,kimse bir falso yakalamamalı,sonradan sağdan soldan laf duymak istemiyorum,o yüzden gerekirse en pahalısını alırız."

Bu sözleri hem onlara yardımcı olan tezgahtar,hem ben,hem de diğer müşteriler duyuyor ve adam her geçen dakika biraz daha çöküyor,biraz daha eziliyor.

Peki neden kadınlar (hepsi değil tabi) erkekten daha fazla kazandıkları zaman bunu hep kullanmak isterler.Bu durum biraz da adamın kendine çizdiği yola ve ilişki içinde kendine edindiği misyona da bağlı tabi ama yine de ben bugüne kadar kadından daha fazla kazandığı için sevgilisine,eşine,dostuna buna benzer bir psikolojik sömürü uyguladığına şahit olmadım.Daha alt sınıflarda ve yaşam kalitesinin düşük olduğu kitlelerde vardır böyle şeyler ama ben kendi yaşadığım hayattan ve çevreden bahsediyorum zaten.

Daha fazla kazandığını bilmek,bunu adamın devamlı olarak kafasına vurmak,hissetirmek nasıl br haz verebilir kadına.Hadi geçtim kadını,insana nasıl bir haz verebilir.Üstelik bunu yaptığın adamı kocam diye koynuna alacaksın,hayatını birlikte yaşayacaksın.Nasıl bir gaddarlıktır bu.

Hiç yorum yok: