21 Kasım 2010 Pazar

Ben Kullanmayalı,Toplu Taşıma Çok Değişmiş..!

Toplu taşıma araçlarından oldum olası nefret etmişimdir.Ama vapur ve tünel ikilisinin gönlümdeki yeri ayrıdır.Kadıköy'den Beşiktaş'a yada Karaköy'e vapurla geçmek,denize yakın olmak,boğazın o tatlı rüzgarlarını yemek,beni dinlendirir,sakinleştirir.

Dün akşam Asmalımescit'e gitmek için yine aynı güzergahı izledim.Vapur iskelesindeki insanlı jeton satış noktalarını iptal etmişler.Onların yerine jetonmatik diye bir makine koymuşlar.Internet'ten şöyle bir bakınca,bu makinenin oldukça uzun zamandan beri metroda falan da kullanıldığını gördüm.Oldukça geri kalmışım yani toplu taşımadan.

Neyse,köyden yeni gelmiş gibi geçtim makinenin karşısına,neresine basılacak,neresinden para sokulacak onu arıyorum.Hiçbirşeyin üzerinde yazan kullanım talimatını okumak gibi bir huyum da yoktur.İlla deneme yanılma yöntemiyle kendim çözeceğim.Buldum para sokma yerini ve 20 TL yi iteleyip "1 jeton" ibaresini seçince,slot makinesi gibi şakır şakır paralar dökülmeye başladı makinenin altından.Meğer bu şerefsiz,bütün paraların üstünü bozuk veriyormuş.20 TL üstünü bozukluk olarak alınca elimde 3 kilo 250 gram metal birikti bir anda.Hemen arkadaki büfeye döndüm ve büfeciyle gözgöze geldik.Belli ki aynı şey günde belki 100 kere yaşanıyor ve adam da bu durumdan baymış.Yavru kedi gibi bakınca dayanamadı bütünledi paramı.Gördüğüm üzere adamın çekmecesinde 2-3 parça kağıt para vardı.Gerisi paso bozukluk.Dedim ki "Sen bu para bütünleme işinden komisyon alsan,tost satışından fazla bırakır" . "Doğru diyorsun" dedi.

Ardından,İstanbul'un en eski ulaşım aracı olan tünele geldim.Eski minicik jetonlar kalkmış tedavülden,onun yerine manyetik okuyuculu tek geçişlik kartlar satıyorlar.Hem de belki de dünyanın en kısa mesafeli toplu taşıma hizmeti için 2,5 TL para alıyorlar.Yuh artık ya.Yüz metrelik yolculuk için 2,5 TL.Taksi 2,5 TL'den açılıyor ve her yüz metrede bir 0,14 TL atıyor.Yani taksiyle gidildiğinde 2,64 TL'ye gelecek mesafe,toplu taşıma aracında 2,5 TL'ye geliyor.Harbi yuh.
(Bu arada taksilere de zam gelecekmiş,yüz metrede 0,14 TL atan taksimetre,zamdan sonra 0,155 TL atacakmış-zam oranı 10% -Taksiyle bir yerlere gidecekseniz şimdiden gidin zamlanmadan)

Geldik mi İstiklal'e.Yılların emektarı tramvay kalkmak üzere.Arap turistlerin çocukları asılmaya çalışıyor tramvayın arkasına.Arap yarımadasının çocuğunda nasıl bir içgüdü varsa artık anlamak mümkün değil.
Tramvay kalabalığı yara yara gitmek isterken,yoğun bir grup kesti önünü.Kornaya (zile) basıyor ama kalabalığın açılmaya hiç niyeti yok.İki tane üstü çıplak dallama,polis müdahale edene kadar ateşle dans yapmaya devam etti yolun kenarında.Sonunda tramvay yoluna devam edebildi.Bir baktım arap tramvayın arkasına asılmış gidiyor harbiden.Babası da hemen yanından hızlı hızlı onu takip ediyor.Sonra gazetede haber.Arap turistlerin 6 yaşındaki oğlu tramvayın altında kalarak can verdi.Bizimkiler gibi tecrübeli değil ki.Olur olur.

Hiç yorum yok: