9 Temmuz 2009 Perşembe

Bayandan Temiz..!

"Bayandan Temiz" kalıbı,internet üzerinden yada gazete ilanıyla araba arayanların dikkatini çeken ve inanılmaz çekici gelen bir ibaredir.Arabayı bayan kullanıyorsa,o araba temizdir diye batıl bir inancın ürünü olan bu akım,yıllardan beri geçerliliğini yada daha doğru bir ifadeyle aldatıcılığını korumayı başarmıştır.

Trafikte bu kadar şuursuz ve yalandan araç kullanan pembe kimlik varken,o arabalar nasıl temiz kalabiliyor bir türlü idrak edemiyorum.Nisan ayında aldığım arabamın kaportasında,şu gün itibariyle tam olarak 3 dişi vatandaşa ait imza var.Ve bu vatandaşların trafikte seyretmekle ile ilgili en basit kurallardan (geçiş üstünlüğü,takip mesafesi,sol dönüşü geniş,sağ dönüşü dar açıdan almak vs.) bile haberleri yok maalesef.

Işıkları geçmiş bir şekilde,sıkışan trafiğin akmasını beklerken,yan yoldan yeşili görüp zaaart diye önüme kırarak sol ön tamponuma vuran kadına,geçiş üstünlüğünün bende olduğunu anlatmaya çalışırken,bana "Alla Alla,neden sende oluyormuş?Geçiş hakkı bayanındır..!" demesi,

Koltuğunu en öne kadar çekmiş,direksiyona sıkı sıkıya sarılmış şekilde,benimle bariyerler arasında motorsikletin bile zor geçeceği boşluğa kocasının Audi'sini sokmaya çalışan kadının,sağ dikiz aynamı çatır çatır yamultarak geçmeye çalışırken,camı açıp ne yaptığını sorduğumda bana verdiği, "Sinyal veriyorum,görmüyor musun?" cevabı,

Ve son olarak da bu sabah,köprü yolunda şerit değiştirmeye çalışırken üstüme çıkan kadına, "Bak senin kaportanda benim boyam var,kimin boyası öbürünün arabasına geçmişse o haklıdır" dediğimde korkulu gözlerle bana bakarak "Polis çağırmasak olur mu?" talebi.

3 ay içerisinde bana çarpan 3 kişinin de kadın olması ne oranda bütün kadın nüfusunu bağlar ama,hiç değilse bir fikir verir.Sonuç olarak,kadının kullandığı araba temiz olur inanışı nasıl yalandır belli değil.Ha torpido düzenlidir,koltukta sigara yanığı yoktur yada erkeğe göre daha sık yıkatabilir ama,bunlar da aracın değerini etkilemez.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Pek gözel bir yazı olmuş.
Benim satacağım arabanın içi de temiz olmaz; sigara yanıkları olur, değil mi ama? Hiho... :D
Fakat inşallah bu dertler geride kalacak zira şu an ağzımda günün üçüncü sakızıyla sigarayı bırakma denemeleri yapıyorum.