15 Şubat 2009 Pazar

Sitcom Wars..US vs UK !

CBS,ABC ve NBC 'ye,okyanusun karşı tarafından BBC de katılınca ardı ardına sitcom'lar türemeye başladı.Kimi tutundu yıllarca ekranlara kimi silinip gitti.Ama içlerinden hiç olmamışsa 1 yada 2 tanesi favorilerimiz arasında girdi.

Amerika'nın kültür karışıklığından kaynaklı olarak,yapımları dünyada daha çok seyirci yakalama avantajını kullanırken,Britanya'lıların ada dışına hitap etme endişeleri yoktu.Zaten dünyanın onları soğuk ve espri anlayışından uzak olarak tanıması pek de dertleri değildi.
Ben başından beri İngiliz komedisini Amerikan komedisine oranla daha içten ve samimi bulmuşumdur.Neden bilmiyorum ama,İngiliz aks
anıyla konuşan birini dinlemeyi,bir Amerika'lıyı dinlemeye tercih ederim.
Hatırlarım,ilk seyrettiğim sitcom TRT1 de salı akşamüstü yayınlanan "Yes,Minister" dı.BBC'nin ülkeyi yöneten tayfayla ağır dalga geçtiği bu diziyi çok severdim.Her ne kadar dublajlı yayınlandığı için aksanlara aşinalığım o yaşlara denk gelmese de,beyaz tenli,sıska İngiliz'lere çok gülerdim.Bir de "Benny Hill Show" vardı.O da beyaz tenliydi ama,kırmızı yanaklı ve tombuldu.Skeçlerinde mini etekli,göğüs dekolteli kadınları kullanması 8 yaşındaki küçük Puffy'nin ilgisini çekmeyi başarmıştı.

Kimbilir belki de ilkokul çağındaki erkeklere,kızların eteklerini açıp,altına bakmayı da bu adam öğretmiştir gizliden gizliye.

Ardından,"Married with children" geldi.Tarz olarak diğerlerinden çok farklı olmasına karşın,Al Bundy kahramanımdı.Aynı tarihlerde babamın da ayakkabı dükkanı sahibi olması nedeniyle daha da bir sevmiştim o adamı :)

"Seinfeld","Everybody Loves Raymond" ve tabi ki "Friends" son dönem sitcom'ların USA çıkışlı neferleriydi bence.Her ne kadar tek başlarına ayakta duruyor gibi gözükseler de,BBC 2000 yılında "Coupling" 'i patlattı.Ve bence çok da iyi
yaptı.Ama nedense sanki bu dizi sadece NBC 'ye rakip olsun diye yapılmış gibi "Friends" 'le aynı sene (2004) çekimlerine son verildi. Bir karşılaştırma yapmak benim için çok zor değil.Her şekilde İngiliz komedisine daha çok gülüyorum,ama Amerikan komedileriyle geçirdiğim zaman da beni eğlendirmeye yetiyor. Fakat Amerika'nın bir artısı bu serilere "The Simpsons" ve "South Park" gibi iki muhteşem çizgi diziyi de ekleyebilmiş olması.Ve ikisi de halen yayınlanıyor.

Not:Sitcom kategorisine girmemekle birlikte,buradan,çok yönlü İngiliz yönetmen Blake Edwards'ın yarattığı kusursuz karakter "The Pink Panther" 'e ve kanımca rolünü gerçekten yaşayarak oynamış olan merhum Peter Sellers 'a saygı,sevgi ve hayranlığımı sunmayı bir borç bilirim.

3 yorum:

Dobrowski dedi ki...

seinfeld, married with children unutulmaz izledikçe bıkılmaz dizilerimdir. hala izlerim.
coupling friends le rekabet edicem diye çıktı heralde ama bence daha güzeldi.
ingiliz komedisi istiyorsanız yenilerden the it crowd öneririm.

Puffy dedi ki...

Ben de katılıyorum Coupling !in daha keyifli olduğuna.
Bu IT Crowd dediğin diziyi sanırım seyrettim birkeç kez.
Evinde dev ekran lcd televizyon olanlara çöküp,film falan seyretmeye falan yelteniyorlardı di mi?

Dobrowski dedi ki...

bi şirkette çalışan bilgi işlem bölümü insanlarının olaylarını anlatıyor. türkiye de yayınlanmadı heralde ama nette kimi yerlerden indirmek mümkün. ben arkadaştan almıştım =)