27 Şubat 2009 Cuma

Çocuk - Bakkal İlişkisi..!

Yıllar yılı,ölüp bitmişimdir 4-7 yaş grubuna mensup çocuklarla,bakkalların mücadelesine.Çocuk para nedir bilmez.Sadece karşılığında cips,dondurma,sakız,gofret yada gazoz alınabildiğine muktedirken,rakamlardan,fiyatlardan bi haber dalarlar bakkal dükkanına.

Çocuğun parası genelde bozuk olur.Şıkır şıkır ses yapar cebinde.Yada buruş buruş kağıt parayı tutmayı bile bilmez.Avucunun içinde sıkar,bakkal amcaya doğru elini uzatır ve açar.Para ha düştü ha düşecek.Her tarafından ezilmiş büzülmüş kağıt para,ağır ağır kendini düzeltme çabasına girer.

Aile boyu cipsi kucaklamış,10 kuruşu uzatır mutlu mutlu.Bakkalın replik hep aynıdır."O paraya o olmaz,alttakilerden al".Çocuk anında aptala bağlar.Ona önerilen şeyi almakla,elindekinden vazgeçmek arasında sonsuz bir ikileme düşer.Genellikle de parasını cebine koyup birşey almadan çıkar dükkandan.

Bakkalların en büyük düşmanı promosyon ürünlerdir.Cipsten çıkan kuponlar,kola kapağından yada dondurma çubuğundan çıkan bedavalar,hep angarya geldiği için illet olurlar bu işe.Ama çocukların da önsezileri güçlü müdür nedir,hep onlara çıkar bedavalar.Yıllardır ne bir cipsten,ne bir dondurmadan bedava çıkmadı bana.Ben çocukken de böyle pazarlama teknikleri henüz gelişmemişti.Şu anda bile kola kapağından çıkan bedava 1.lt'ler bile,hep kampanya tarihi geçmiş şişelerde denk geldi bana.Cebimde kapaklarla döndüm kapılardan.

Ama aynı üşengeç ve çocukla uğraşmaktan bezmiş bakkal,bayram seyran geldi mi basar tezgaha çatapatı,kızkaçıranı,mıknatıs gibi çeker çocukları,ciroya ciro demez.Futbol şampiyonalarının olduğu yıllarda çıkan futbolcu katalog ve sticker larının geldiğini dev puntolarla ilan eder camda.

1 yorum:

Dobrowski dedi ki...

hakkaten hep aynı mevzular ve çok eğlenceli.
benimde aklımda hep çocuğun tuttuğu gofreti gösterip "amca bunlar kaç bin?" soruşu vardır.

o kola kapağı mevzusuna ayar oluyorum hala. geçen banada oldu. bakkalda mal gibi kaldım nasıl biter ya kampanya. satıyo işte adam :/

ayrıca o futbolcu kartlarına yatırdığım parayı biriktirseydim ohoo =))