8 Şubat 2009 Pazar

İstemiyorum bir daha böyle kalabalık gece çıkması..!

Kalabalık grupla dışarı çıkmak,oldum olası,hem keyif hem de sıkıntı yaratır bende.Birlikte olmaktan hoşlandığım insanların büyük bir kısmını bir arada görmek,onlarla sohbet etmek,daha seyrek görüştüklerimle hasret gidermek ve geyiğin dibine vurmaktan büyük haz duyarım.

Fakat,halk arasında "Nerde çokluk,orda bokluk!" olarak bilinen tabir,tam da burda devreye girer.Herkesi memnun etmek mümkün olmadığına göre,optimum noktada buluşmak gerekir.Ama organizasyon işleri de hep bana düştüğünden,o noktanın ibresi genelde benim zevkime doğru sapma yapar.O kadarına da hakkım var addederim.Üstelik 10+ gruplarda,gidilen mekanlarda hiçbir zaman rezervasyon sayısına uyulamadığı için,sürpriz participantlar için masa ve yer ayarlama işi de,hem mekanı,hem de kafaları karıştırır.Acaba şu masayı ordan çekip L mi yapsak.Yuvarlak masayı ortalayıp,göbekten uzun masa mı çaksak,şeklinde puzzle kıvamında uzar bu yerleşim planları.

Yemeğe fix menü gidilmediyse,mutlaka "Adisyon ayrı açılsın!" diyecek kıllar olacaktır masada.Fix menü dahi olsa,"Ben saat on buçuk gibi gelirim,2 bira içer kalkarım" diyecekleri hiç saymıyorum bile.Onlar kontenjandan direk düşerler.

En son,cuma akşamı,iş yerinden bir arkadaşımızın doğumgünü vesilesiyle Çukurcuma'da bir yerde toplandık.Herkesin gelmesi saat 22:00'yi buldu tabi.Ve o saate kadar bir türlü verimli bir yerleşik hayata geçemedik.Ben kimseyi umursamadan aldım rakımı,meze tabağımı önüme,kuruldum masanın başına.Mekanın işletmecisi olan zavallı kızcağız bütün gece bizimle uğraşmaktan telef oldu.Masada onu anlayabilecek en aklı başında insan olarak beni gördü ki herhalde,kulağıma eğilip,"Hesabı ortak mı açiim,herkese ayrı mı?" diye sordu."Ayrı ayrı açarsan kafayı yersin." dedim.Güldü doğal olarak."Valla hangisi işine geliyorsa öyle yap." dedim.Çok da tatlı birşeydi,fazla yormak istemedim.

Sonuç olarak;hesaplar ayrı açıldı.Herkes geceyi terkederken,ismini söyleyip hesabını ödedi.Uyuz oluyorum bu duruma.Herkes yiyor içiyor nasıl olsa.Biri 3 eksik versin,biri 5 fazla versin ne farkeder.İstemiyorum bir daha böyle kalabalık gece çıkması.

Hiç yorum yok: